Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky („Obchodní podmínky“) společnosti Vinylfloor s. r. o., IČ: 07016492, se sídlem Prostřední 810, 253 01 Hostivice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložka 293097 (dále jen „Prodávající“), upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) a uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „Kupující“) při prodeji a koupi zboží prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího prezentovaného na internetových stránkách www.vinylfloor.cz.

I. Obecná ustanovení

  1. Kontaktní údaje Prodávajícího:
    • DIČ: CZ07016492
    • Sídlo: Prostřední 810, 253 01 Hostivice
    • Telefon: +420 734 429 944
    • E-mail: info@vinylfloor.cz
  2. Internetový obchod je Prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.vinylfloor.cz (dále jen „Webové stránky“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky.
  3. Ustanovení těchto Obchodních podmínek, která upravují práva a povinnosti spotřebitele, který uzavírá Smlouvu distančním způsobem (prostřednictvím prostředků komunikace na dálku) nebo mimo prostory obvyklé pro podnikání Prodávajícího, se neuplatní v případě, že je Smlouva uzavírána v obchodních prostorech (provozovně) Prodávajícího.
  4. Ustanovení těchto Obchodních podmínek jsou nedílnou součástí uzavírané Smlouvy. Uzavřením Smlouvy se pro Kupujícího stávají tyto Obchodní podmínky závaznými.
  5. Pokud některá část Obchodních podmínek odporuje tomu, co bylo ujednáno ve Smlouvě, bude mít tato konkrétní část Smlouvy před těmito Obchodními podmínkami přednost.
  6. Všechny informace o zpracování osobních údajů jsou obsaženy v Informacích o zpracování osobních údajů, které jsou k dispozici na Webových stránkách Prodávajícího.

II. Obchodní podmínky

  1. Některé definice
    1. Cena je finanční částka, kterou je Kupující povinen uhradit za Zboží.
    2. Cena za dopravu je finanční částka, kterou je Kupující povinen uhradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení
    3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu.
    4. DPH je daň z přidané hodnoty, jejíž výše je určena dle platných právních předpisů.
    5. Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu.
    6. Objednávka je závazný návrh Kupujícího na uzavření Smlouvy o koupi Zboží s Prodávajícím.
    7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě údajů sdělených Kupujícím, jenž umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv
    8. Zboží je vše, co může být objednáno na Webových stránkách Prodávajícího.
  2. Uzavření kupní smlouvy
    1. Smlouva je tvořena potvrzenou objednávkou Kupujícího a Obchodními podmínkami (dále jen „Smlouva“).
    2. Smlouva a Obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce a jsou vykládány v souladu s právem České republiky. Smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce, nedohodnou-li se strany Smlouvy výslovně jinak.
    3. Uzavřít nebo změnit Smlouvu je možné na provozovně Prodávajícího (vyhotovením objednávky), mimo prostory obvyklé pro podnikání Prodávajícího (mimo provozovny Prodávajícího) nebo některou z forem komunikace na dálku prostřednictvím Webových stránek Prodávajícího. Před uzavřením Smlouvy je Kupující povinen vyjádřit svůj souhlas s uzavřením Smlouvy (resp. vytvořením Objednávky) s použitím komunikačních prostředků na dálku. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (náklady na internetové připojení, telefonní hovor) si nese Kupující sám. Pro vytvoření Objednávky je Kupující povinen uvést následující údaje:
      • Identifikaci Zboží, o nějž má Kupující zájem (v e-shopu na Webových stránkách Kupující označuje Zboží, o jehož nákup má zájem, tlačítkem „Přidat do košíku“). Předmětné Zboží je poté uloženo v „Nákupním košíku“ a Kupující jej může závazně objednat.
      • Identifikační a kontaktní údaje Kupujícího sloužící k tomu, aby mohlo být Zboží doručeno, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a e-mailovou adresu.
      • Způsob platby Celkové ceny a požadovaný způsob doručení Zboží.
      Dále musí být v Objednávce obsaženy informace o ceně Zboží, Ceně za dopravu a Celkové ceně, přičemž tyto informace budou uvedeny automaticky na základě zvoleného Zboží, způsobu jeho doručení a platby.
    4. Objednávka na Webových stránkách
      1. V případě, že Kupující učiní Objednávku skrze Webové stránky Prodávajícího jsou údaje podle předchozího odstavce zadávány samotným Kupujícím.
      2. Před odesláním Objednávky může Kupující až do doby jejího dokončení údaje měnit a kontrolovat. Pokud Kupující uvedl nesprávné nebo neúplné osobní nebo identifikační údaje, neplnil nebo neplní své závazky vůči Prodávajícímu nebo lze důvodně předpokládat, že takové závazky nebude plnit, nesložil požadované zálohy, tyto Obchodní podmínky přijal s výhradou či odchylkami nebo bylo u něj zahájeno a probíhá insolvenční řízení, není Prodávající povinen Smlouvu uzavřít.
      3. Po provedení kontroly správnosti uvedených údajů je třeba Objednávku dokončit prostřednictvím stisku tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“. Před dokončením Objednávky je dále vyžadován souhlas Kupujícího s tím, že se seznámil těmito Obchodními podmínkami a s jako takovým s nimi bez výhrady souhlasí. V opačném případě nebude možné Objednávku dokončit. K potvrzení a souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „OBJEDNAT s povinností platby“ budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Prodávajícímu k jejich zpracování.
      4. Pro uzavření Smlouvy je vyžadováno též potvrzení Objednávky ze strany Prodávajícího. O potvrzení Objednávky bude Kupující vyrozuměn zprávou odeslanou na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Součástí potvrzovacího e-mailu je shrnutí Objednávky a tyto Obchodní podmínky ve znění účinném ke dni vytvoření Objednávky, které tvoří nedílnou součást Smlouvy. Potvrzením Objednávky dochází k uzavření Smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím.
    5. Telefonická a e-mailová objednávka
      V případě, že Kupující učiní Objednávku telefonicky či prostřednictvím e-mailu, vždy je mu do jeho e‑mailové schránky nejprve zaslána rekapitulace Objednávky s potvrzením dostupnosti a přesnou specifikací objednaného Zboží včetně Ceny za Zboží, Ceny za dopravu a Celkové ceny vč. DPH. Přílohou jsou Kupujícímu zároveň odeslány i tyto Obchodní podmínky pro jejich prostudování a odsouhlasení. Teprve až po písemné odsouhlasení rekapitulace Objednávky Kupujícím je mezi Kupujícím a Prodávajícím uzavřena Smlouva.
    6. Osobní objednávka v provozovně Prodávajícího
      V případě, že Kupující učiní objednávku osobně v provozovně Prodávajícího, je mu na místě sdělena rekapitulace Objednávky s přesnou specifikací objednaného Zboží včetně Ceny za Zboží, Ceny za dopravu a Celkové ceny vč. DPH, podrobností k instalací Zboží a přibližné datum expedice. Zároveň budou Kupujícímu Prodávajícím předány i Obchodní podmínky k prostudování a jejich odsouhlasení. Teprve až po odsouhlasení rekapitulace Objednávky a Obchodních podmínek Kupujícím je mezi Kupujícím a Prodávajícím uzavřena Smlouva.
      Kupující nemá právo na odstoupení od Smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě do 14 dnů od data převzetí, v případě že je Zboží zakoupeno v kamenné provozně Prodávajícího. Ustanovení § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku se nepoužije.
    7. V rámci uzavřené Smlouvy se Prodávající zavazuje, že Kupujícímu odevzdá Zboží, které je předmětem Smlouvy, a umožní mu nabýt vlastnické právo ke Zboží, a Kupující se zavazuje, že Zboží převezme a zaplatí Podávajícímu za toto Zboží Celkovou cenu vč. DPH.
    8. V případě, že si Kupující objedná Zboží, které není skladem (označeno „Na objednávku“), a které Prodávající musí pro Kupujícího objednat přímo u výrobce či svého dodavatele, nelze Objednávku po jejím potvrzení Kupujícím zrušit a takové Zboží po doručení Kupujícímu nelze vrátit ani vyměnit. V tomto případě není možné uplatnit právo z vadného plnění. Prodávající je oprávněn požadovat ihned po uzavření Smlouvy uhrazení zálohy (viz čl. 3 odst. 3.3 Obchodních podmínek) až do výše Ceny Zboží (není-li uvedeno u příslušného zboží jinak). Uvedené platí i v případě, že Kupující zvolil jako způsob úhrady jakoukoliv z plateb při odběru zboží (platba při osobním odběru, dobírka a podobně).
    9. Pokud Kupující uvede do poznámky v Objednávce speciální požadavek, vyhrazuje si Prodávající právo kdykoliv od Smlouvy odstoupit až do okamžiku předání objednaného Zboží.
    10. Prodávající umožní Kupujícímu nákup bez registrace na Webových stránkách, přičemž údaje neregistrovaných Kupujících využije výhradně k plnění předmětu Smlouvy, nikoliv ke svým marketingovým či obchodním účelům. V případě, že má Kupující zřízen Uživatelský účet na Webových stránkách Prodávajícího, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I vtakovém případě má Kupující povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a úplnost předvyplněných údajů při tvorbě Objednávky. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako v případě Kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není třeba opakovaně vyplňovat identifikační údaje Kupujícího.
    11. V případě, že si Kupující objedná Zboží, jež je vyráběno v rámci řezového programu (metrážové krytiny řezané na rozměr požadovaný Kupujícím, případně metrážové PVC a podobně), je Prodávající oprávněn všechny metrážové a elastické krytiny dodat s rozměrovou tolerancí šířky i délky ±1 %. Pokud je předmětné Zboží dodáno v rámci dané tolerance, nejedná se o jeho vadu a není možné jej z daného důvodu reklamovat ani nepřevzít.
    12. Na Webových stránkách jsou vždy zobrazeny originální obrázky daného Zboží přímo od výrobců podlahových krytin. Obrázky jsou však orientační a zobrazovaná barevnost vždy záleží i na typu a nastavení monitoru Kupujícího. Doporučujeme navštívit naši vzorkovnu a vybraný dekor podlahové krytiny si osobně prohlédnout. Veškerá prezentace Zboží umístěná na Webových stránkách je tak pouze informativního charakteru a Prodávající není povinen uzavřít Smlouvu ohledně tohoto Zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 Občanského zákoníku se nepoužije.
  3. Storno objednávky
    1. Storno Objednávky ze strany Kupujícího
      1. Objednávku může Kupující stornovat písemně formou e-mailu na e-mailovou adresu Prodávajícího info@vinylfloor.cz, a to až do chvíle, než je Prodávajícím naplánována expedice a doprava Zboží ke Kupujícímu vyjma případů uvedených v odst. 2.2.8. Obchodních podmínek. Storno Objednávky musí být učiněno v písemné formě a musí obsahovat číslo Objednávky, které je uvedeno v automatické odpovědi zaslané Prodávajícím na e-mail Kupujícího po vytvoření Objednávky. V případě, že Kupující zašle Prodávajícímu žádost o storno Objednávky poté, co bude naplánována expedice a doprava Zboží, je Prodávající oprávněn storno Objednávky odmítnout a o této skutečnosti informovat Kupujícího na jeho e-mailovou adresu.
    2. Storno Objednávky ze strany Prodávajícího
      1. Prodávající má právo nepotvrdit Objednávku Kupujícího, nebo od Objednávky odstoupit, v případě, že je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace. Před odstoupením od Objednávky se Prodávající zavazuje informovat o této skutečnosti Kupujícího na jím uvedenou e-mailovou adresu.
    3. Uživatelský účet
      1. Kupující je oprávněn na základě jeho dobrovolné registrace na Webových stránkách Prodávajícího kdykoliv přistupovat do svého Uživatelského účtu.
      2. Při registraci Uživatelského účtu je Kupující povinen uvést správně a pravdivě všechny zadávané údaje a v případě jejich změn je aktualizovat.
      3. Přístup k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně těchto přístupových údajů je povinností Kupujícího zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, nenese Prodávající žádnou odpovědnost.
      4. Uživatelský účet je osobní, a Kupující tedy není oprávněn umožnit jeho využívání třetím osobám.
      5. Uživatelský účet může být Kupujícímu ze strany Prodávajícího zrušen, zejména, pokud Kupující poruší své povinnosti vyplývající mu ze Smlouvy.
      6. Prodávající si vyhrazuje právo pozastavit dostupnost uživatelského účtu Kupujícího, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení.

III. Cenové a platební podmínky, výhrada vlastnického práva

  1. Webové stránky obsahují informace o Zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého Zboží. Ceny Zboží jsou uvedeny včetně 21% daně z přidané hodnoty. V případě, že Kupující projeví zájem o koupi Zboží, je Prodávajícím vždy, a to v dostatečném předstihu před uzavřením Smlouvy, informován o výši daně z přidané hodnoty i o Celkové ceně Zboží, včetně všech případných dalších poplatků, jako i o podmínkách, za kterých je pro Kupujícího doprava zdarma. Ceny Zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na Webových stránkách. Tímto ustanovením není omezena možnost Prodávajícího uzavřít Smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Celkovou cenu je Kupující povinen Prodávajícímu uhradit po uzavření Smlouvy, nedohodnou-li se stany Smlouvy jinak. Úhradu Celkové ceny může Kupující provést následujícími způsoby:
    • Bankovním převodem. Informace pro provedení platby obdrží Kupující od Prodávajícího v rámci potvrzení Objednávky. V případě platby bankovním převodem je Celková cena splatná do 5 dní od zadání Objednávky. Celková cena je uhrazena připsáním celé částky na bankovní účet Prodávajícího.
    • Kartou online. V takovém případě probíhá platba přes platební bránu Comgate, přičemž platba se řídí podmínkami této platební brány, které jsou dostupné na adrese https://www.comgate.cz/. V případě platby kartou online je Celková cena splatná do 5 dní od potvrzení Objednávky. Celková cena je uhrazena připsáním celé částky na bankovní účet Prodávajícího.
    • Dobírkou. V takovém případě je Kupující povinen uhradit Celkovou cenu při doručení Zboží oproti předání Zboží. V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
    • Hotově při osobním odběru. Hotově lze hradit Zboží v případě jeho převzetí v provozovně Prodávajícího. V případě platby hotově při osobním odběru je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
  3. U specifického Zboží (tj. Zboží objednaného na zakázku podle odst. 2.88 těchto Obchodních podmínek), je Kupující povinen uhradit nevratnou finanční zálohu ve výši Ceny Zboží a u cenově náročnější Objednávky (tj. Objednávky, která převyšuje částku 10 000 Kč) je Kupující povinen uhradit nevratnou finanční zálohu ve výši 50 % z Ceny Zboží. Prodávající si v těchto případech vyhrazuje potvrzení Objednávky ze strany Kupujícího, a to písemnou formou skrze e-mailové adresy smluvních stran nebo na provozovně Prodávajícího. Pro takový případ zašle Prodávající Kupujícímu zálohovou fakturu, jejíž splatnost bude pět (5) dní ode dne jejího vystavení, nebude-li mezi stranami Smlouvy stanoveno jinak. Prodávající je oprávněn vystavit zálohou fakturu ihned po uzavření Smlouvy.
  4. Takto poskytnutá záloha bude následně Prodávajícím započtena na úhradu Celkové ceny Zboží. Vyúčtování Celkové ceny Zboží bude provedeno daňovým dokladem, v němž bude zohledněna uhrazená záloha na cenu Zboží. Doplatek ceny Zboží bude Kupujícím uhrazen na základě faktury – daňového dokladu, splatnost faktury – daňového dokladu bude činit pět (5) dní ode dne jejího vystavení. Fakturu – daňový doklad na doplatek Celkové ceny je Prodávající oprávněn vystavit poté, co bude Zboží ze strany Prodávajícího vyrobeno, a v případě skladových kusů poté, co je připraveno k předání Kupujícímu nebo k odeslání na místo předání, o čemž bude Prodávající Kupujícího informovat e-mailovým sdělením a zasláním příslušné faktury na doplatek kupní ceny Zboží.
  5. Vystavené faktury se hradí bankovním převodem na účet Prodávajícího uvedený ve faktuře.
  6. V případě prodlení Kupujícího se zaplacením peněžité částky delší než 15 dnů je Kupující povinen zaplatit Prodávajícímu smluvní pokutu za každý i započatý den prodlení ve výši 0,05 % z hodnoty částky, s níž je Kupující v prodlení. Tím není dotčen ani omezen nárok Prodávajícího na náhradu vzniklé škody přesahující výši smluvní pokuty.
  7. Prodávající není povinen započít s výrobou Zboží do doby, než je uhrazena záloha na cenu Zboží, včetně všech případných peněžitých sankcí za prodlení s úhradou zálohy na cenu Zboží. Prodávající není povinen dodat Zboží Kupujícímu do doby, než je uhrazena celá cena Zboží včetně všech případných peněžitých sankcí za prodlení s úhradou ceny Zboží.
  8. Záruční list je vystavován v závislosti na podmínkách výrobce. V případě, že zásilka obsahuje pouze daňový doklad, slouží tento doklad zároveň jako záruční list.
  9. Vlastnické právo ke Zboží na Kupujícího přechází až poté, co Kupující zaplatí Celkovou cenu a Zboží převezme.

IV. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci

  1. U každé položky Zboží nabízené na Webových stránkách je uveden konkrétní termín jeho dodání včetně údaje o dostupnosti na skladě. V případě objednání více druhů Zboží, bude Zboží Prodávajícím Kupujícímu dodáno kompletní, tj. Prodávající nebude Kupujícímu Zboží dodávat po dílčích objednávkách.
  2. Není-li sjednáno jinak, je Zboží možné dodat pouze v rámci území České republiky.
  3. Kupující je oprávněn si pro doručení Zboží zvolit jeden z níže uvedených způsobů, a to:
    • osobním odběrem v provozovně Prodávajícího na adrese Sportovců 881, 253 01 Hostivice;
    • prostřednictvím dopravních společností FOFR a PPL;
    • nebo dodávkovými vozy Prodávajícího s rozvozem po Praze (platí pouze pro hlavní město Prahu).
    Přehled aktuálních cen dopravy je dostupný na Webových stránkách pod Platba a doprava.
  4. Doba dodání Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba dodání Zboží bude Kupujícímu vždy sdělena v potvrzení Objednávky. Je-li u Zboží uvedeno „Skladem“, Prodávající zboží odešle nejpozději do dvou pracovních dnů ode dne uzavření Smlouvy. V případě osobního odběru na provozovně Prodávajícího, bude Kupující vždy o možnosti vyzvednutí Zboží informován prostřednictvím e-mailu zadaného Kupujícím v Objednávce.
  5. V případě, že Zboží nebylo na Webové stránce uvedeno jako „Skladem“ a byla uvedena orientační doba jeho dostupnosti, bude Kupující Prodávajícím informován o jejím prodloužení v případě:
    • mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Prodávající je povinen Kupujícímu sdělit novou očekávanou dobu dostupnosti nebo jej informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;
    • prodlení s dodáním Zboží od dodavatele Prodávajícího, Prodávající je povinen Kupujícímu sdělit novou očekávanou dobu dostupnosti nebo jej informovat o tom, že nebude možné Zboží dodat.
    V takovémto případě neodpovídá Prodávající Kupujícímu za případnou škodu, která by Kupujícímu nedodáním či pozdním dodáním Zboží vznikla. Kupujícímu v daném případě nevzniká právo na slevu z ceny Zboží či na jeho dodání zdarma.
  6. V případě prodlení Prodávajícího s dodáním nebo odeslání Zboží, o více než 5 pracovních dnů, se Prodávající zavazuje doručit objednané Zboží Kupujícímu zdarma, vyjma případů uvedených v předchozím odstavci. Ostatní nároky Kupujícího ani Prodávajícího tím nejsou dotčeny. Výše uvedené se nepoužije též v případě, že se Prodávající dostane do prodlení v důsledku jednání třetích osob nebo v důsledku jednání, které nebyl Prodávající schopen ovlivnit, tj. v důsledku přírodní katastrofy, nezaviněných překážek u Prodávajícího nebo u jeho dodavatelů či vyšší mocí. V takovém případě je Prodávající oprávněn termín dodávky nebo odeslání Zboží přiměřeně prodloužit, či od Smlouvy odstoupit, aniž by Kupujícímu vůči Prodávajícímu vznikl nárok na náhradu škody. V takovém případě je Prodávající povinen o této situaci Kupujícího neprodleně informovat na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce.
  7. Kupující je povinen při převzetí Zboží, ještě za přítomnosti dopravce, zásilku bez zbytečného odkladu zkontrolovat, a to zejména neporušenost obalu a počet balení. V případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Prodávajícímu, sepsat s dopravcem protokol o škodě způsobené přepravou a tento doklad bez zbytečného dokladu zaslat Prodávajícímu. Lze tak učinit písemnou formou na e-mailovou adresu: info@vinylfloor.cz nebo bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 dnů ode dne doručení Zboží, oznámit korespondenční poštou na adresu provozovny Prodávajícího: Sportovců 881, 253 01 Hostivice. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností Kupujícího Zboží od dopravce převzít. V případě převzetí poškozené zásilky bude k reklamaci přistupováno ve spolupráci s přepravní službou. Způsob popsání vady a další potřebné informace jsou uvedeny v čl. V. těchto Obchodních podmínek.
  8. Kupující je povinen objednané Zboží převzít. V případě bezdůvodného odmítnutí převzetí nepoškozeného Zboží Kupujícím, s výjimkou případů dle čl. IV odst.4.7. Obchodních podmínek, nebo v případě, že je z důvodu na straně Kupujícího nutné Zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v Objednávce, si Prodávající vyhrazuje právo navýšit konečnou Celkovou cenu o další dopravné při opětovném zaslání Zboží a o další náklady spojené s jiným způsobem doručení, pokud tyto Prodávajícímu vzniknou. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů a vyčíslení jejich výše zašle Prodávající Kupujícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v Objednávce. Náklady jsou splatné 14 dnů ode dne doručení e-mailu. Prodávající je též oprávněn v takovémto případě odstoupit od Smlouvy. V takovém případě je odstoupení od Smlouvy vůči Kupujícímu účinné v den, kdy mu bylo odstoupení doručeno. Pokud Kupující odmítne odstoupení od Smlouvy převzít, nebo si jej nevyzvedne, je odstoupení účinné 10. den ode jeho odeslání Kupujícímu. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na uhrazení ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, která v této souvislosti Prodávajícímu vznikne.
  9. Nebezpečí škody na Zboží přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku, kdy ho Kupující Zboží převezme. V případě, kdy Kupující Zboží nepřevezme, s výjimkou případů dle čl. IV. odst. 4.7. Obchodních podmínek, přechází nebezpeční škody na Zboží na Kupujícího okamžikem, kdy měl Kupující možnost ho převzít, ale z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na Zboží znamená, že od tohoto okamžiku nese veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží Kupující a není jen možné požadovat po Prodávajícím či na jejich základě uplatňovat právo na reklamaci Zboží dle čl. V. Obchodních podmínek.

V. Práva z vadného plnění – fyzické osoba – spotřebitel

  1. Ustanovení tohoto článku VI. Obchodních podmínek se použije pouze na Kupujícího, který je spotřebitelem, tedy fyzickou osobou kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, a který současně uzavřel Smlouvu distančním způsobem (např. telefonicky, e-mailem, prostřednictvím platformy pro online sjednávání smluv aj.) anebo mimo obchodní prostory Prodávajícího ve smyslu ust. § 1820 Občanského zákoníku.
  2. Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Zboží při přechodu nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na Kupujícího podle čl. IV. odst. 4.9. Obchodních podmínek:
    • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
    • je vhodné k účelu, pro který jej Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil;
    • a je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
  3. Dále Prodávající odpovídá za to, že Zboží vedle ujednaných vlastností:
    • je vhodné k účelu, k němuž se Zboží tohoto druhu obvykle používá;
    • množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem Zboží téhož druhu, které může Kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže si jej Prodávající nebyl vědom nebo bylo v době uzavření Smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv;
    • a je dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat, pokud tyto byly dodavateli či výrobci Prodávajícímu poskytnuty.
    Tento odstavec se nepoužije v případě, že Prodávající před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornil Kupujícího, že se některá vlastnost Zboží liší a Kupující s tím při uzavírání Smlouvy vyjádřil svůj souhlasil.
  4. V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek v čl. V. odst. 5.3. a 5.4. těchto Obchodních podmínek, je Kupující povinen pro uplatnění práva z vadného plnění Prodávajícímu takovou vadu oznámit (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu na e-mailovou adresu Prodávajícího info@vinylfloor.cz či zasláním dopisu na adresu Vinylfloor s. r. o., Sportovců 881, 253 01 Hostivice, nebo osobně na adrese Sportovců 881, 253 01 Hostivice. Pro uplatnění práva z vadného plnění je Kupující oprávněn využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany Prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek a je též dostupný ke stažení na Webových stránkách Prodávajícího.
  5. Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace Zboží) musí obsahovat identifikaci Kupujícího, identifikaci Smlouvy, údaje a okolnosti týkající se reklamace, zejména druh a datum zjištění nebo projevení vady, kontaktní údaje Kupujícího, kde bude podána informace o způsobu vyřízení reklamace a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí být vždy dostatečně určité, aby mohlo být objektivně posouzeno. Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede, kdy Kupující uplatnil oznámení vad (kdy provedl reklamaci), co je jeho obsahem, jaký způsob jeho vyřízení požaduje a kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení.
  6. Kupující není oprávněn v průběhu vyřazování reklamace Zboží změnit způsob jejího vyřízení bez předchozího souhlasu Prodávajícího.
  7. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že Zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha Zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůže Kupující Zboží užívat, v případě, že Kupující vadu vytkl oprávněně.
  8. Prodávající odpovídá Kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle Smlouvy Prodávajícím provedena nebo byla provedena na odpovědnost Prodávajícího.
  9. Má-li Zboží vadu, je Kupující oprávněn po Prodávajícím požadovat:
    • odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
    • nebo odstranění vady opravou Zboží,
    ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Prodávajícího a Kupujícího.
  10. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha Zboží a účel, pro který Kupující Zboží koupil.
  11. Prodávající je oprávněn odmítnout vadu Zboží odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady. V takovém případě Prodávající vrátí Kupujícímu cenu za Zboží bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
  12. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
    • Prodávající odmítne vadu odstranit nebo ji neodstraní v souladu odst. 5.10 Obchodních podmínek;
    • se vada na témže Zboží projeví opakovaně;
    • je vada Zboží podstatným porušením Smlouvy;
    • nebo je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada Zboží nebude odstraněna v přiměřené době, nejméně však ve lhůtě 30 dnů ode dne oznámení vady Zboží Prodávajícímu.
  13. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadného Zboží, které Kupující obdržel.
  14. Právo na odstoupení od Smlouvy Kupujícímu nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
  15. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy podle odst. 5.12. Obchodních podmínek, Prodávající vrátí Kupujícímu cenu za Zboží bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
  16. K reklamaci zřejmých výrobních vad nebude převzato zboží rozřezané či jinak znehodnocené.
  17. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vada na Zboží vznikla:
    • jednáním Kupujícího,
    • běžným používáním Zboží,
    • mechanickým poškozením Zboží,
    • používáním Zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí anebo chemickými a mechanickými vlivy prostředí, pro které je zboží prodávajícím nebo výrobcem určeno,
    • neodbornou montáží, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o Zboží,
    • nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
    • provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
    • úpravami Zboží provedenými Kupujícím (jako například nátěry, ohýbání, změna rozměrů a podobně), vznikla-li vada v důsledku těchto úprav,
    • poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.
  18. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží v případě, že je u Zboží rozdíl odstínu či struktury povrchu mezi jeho výrobními šaržemi. Každá vyrobená várka PVC či vinylových podlah může mít originální odstín či povrch. Odchylka může být někdy výrazná – zejména u různých šíří PVC. Na tyto odchylky se nevztahuje záruka, jelikož jsou v normě každého výrobce.
  19. Prodávající písemně vyrozumí Kupujícího o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení jejího odstranění a době jejího trvání. V případě zamítnutí reklamace bude Kupující vyrozuměn též o důvodech jejího zamítnutí.
  20. Nedohodne-li se Prodávající a Kupující se na delší lhůtě, je Prodávající povinen ve lhůtě do 30 dnů od obdržení reklamace reklamaci vyřídit a poskytnout Kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na e-mailovou adresu Kupujícího. Po marném uplynutí lhůty, resp. prodloužené lhůty, může Kupující od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
  21. Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na takovou náhradu vůči Prodávajícímu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud Prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas. Tyto náklady je Kupující povinen Prodávajícímu prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu Zboží Prodívajícímu k jeho opravě.
  22. Pokud si Zboží Kupující nepřevezme v přiměřené době potom, co bude ze strany Prodávajícího vyrozuměn o možnosti Zboží po opravě převzít, má Prodávající nárok na poplatek za uskladnění, a to ve výši, která je na trhu obvyklá.
  23. Kupující, který je spotřebitel, je oprávněn vytknout vadu, která se na Zboží projeví v době 2 let od převzetí Zboží. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má Kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle tohoto odstavce neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže Zboží užívat. Marným uplynutím lhůty zaniká Kupujícími právo uplatnit vůči Prodávajícímu práva z vadného plnění a po Prodávajícím požadovat náhradu případně vzniklé škody spojené s vadou Zboží. 

Formulář k uplatnění reklamace – reklamační list, je ke stažení na Webových stránkách Prodávajícího a je též Prodávajícím zasílán na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce vždy při potvrzení přijetí Objednávky Prodávajícím.

VI. Právo z vadného plnění – fyzické osoby podnikající a právnické osoby

  1. Ustanovení tohoto článku VI. Obchodních podmínek se použije pouze na Kupujícího – podnikatele, tedy na fyzickou osobou kupující Zboží v rámci své podnikatelské činnosti či na právnickou osobu.
  2. Odpovědnost za ztrátu nebo poškození Zboží přechází z Prodávajícího na Kupujícího okamžikem jeho převzetí Kupujícím.
  3. Prodávající je odpovědny za věcné a právní vady Zboží v případě, že tyto vznikly v důsledku porušení povinností Prodávajícího.
  4. Prodávající je odpovědný za vady Zboží, které má do okamžiku jeho předání Kupujícímu. Kupující je povinen Zboží, bez zbytečného odkladu po jeho převzetí, prohlédnout a pokud by byly vady Zboží zjevné již při převzetí, je povinen zjištěné vady neprodleně oznámit Prodávajícímu a uplatnit právo z vadného plnění, a to nejpozději však do 3 dnů ode dne převzetí Zboží. Po uplynutí této lhůty není Kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění na vady, které mělo Zboží v době jeho předání Kupujícímu (zjevné vady). Při reklamaci vad je Kupující povinen poskytnout Prodávajícímu veškerou potřebnou součinnost, zejména při všech úkonech týkajících se jednání Prodávajícího s pojišťovnou. V případě, že se nejedná o vady zjevné, je Kupující tyto vady povinen, bez zbytečného odkladu po jejich zjištění, písemně oznámit Prodávajícímu, nejpozději však do dvou let ode dne převzetí Zboží. Po uplynutí této lhůty není Kupující oprávněn uplatnit právo z vadného plnění (skryté vady).
  5. V případě, že bude mít Zboží vadu, které je přičitatelná Prodávajícímu, je Kupující povinen pro uplatnění práva z vadného plnění Prodávajícímu takovou vadu oznámit (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu na e-mailovou adresu Prodávajícího info@vinylfloor.cz či zasláním dopisu na adresu Vinylfloor s. r. o., Sportovců 881, 253 01 Hostivice, nebo osobně na adrese Sportovců 881, 253 01 Hostivice.
  6. Pro uplatnění práva z vadného plnění je Kupující oprávněn využít také vzorový formulář poskytovaný ze strany Prodávajícího, který je nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek a je též dostupný ke stažení na Webových stránkách Prodávajícího.
  7. Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace Zboží) musí obsahovat identifikaci Kupujícího, identifikaci Smlouvy, údaje a okolnosti týkající se reklamace, zejména druh a datum zjištění nebo projevení vady, kontaktní údaje Kupujícího, kde bude podána informace o způsobu vyřízení reklamace a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí být vždy dostatečně určité, aby mohlo být objektivně posouzeno. Prodávající vydá Kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede, kdy Kupující uplatnil oznámení vad (kdy provedl reklamaci), co je jeho obsahem, jaký způsob jeho vyřízení požaduje a kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení.
  8. Kupující není oprávněn v průběhu vyřazování reklamace Zboží změnit způsob jejího vyřízení bez předchozího souhlasu Prodávajícího.
  9. V případě, že si Kupující objedná u Prodávajícího tíž montáž nebo instalaci Zboží, je povinen zhotovené dílo po jeho dokončení prohlédnout, a případnou vadu montáže nebo instalace Prodávající bez zbytečného odkladu oznámit na jeho e-mailovou adresu Prodávajícího info@vinylfloor.cz či zasláním dopisu na adresu Vinylfloor s. r. o., Sportovců 881, 253 01 Hostivice, nebo osobně na adrese Sportovců 881, 253 01 Hostivice, nejpozději však do 3 dnů ode dne provedení montáže nebo instalace Zboží. Marným uplynutím lhůty právo Kupujícího na uplatnění práva z vadného plnění zaniká.
  10. Má-li Zboží vadu, je Kupující oprávněn po Prodávajícím požadovat:
    • odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části Zboží;
    • nebo odstranění vady opravou Zboží,
    ledaže by byl zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný, což se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Prodávajícího a Kupujícího.
  11. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout vadu Zboží odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by Zboží mělo bez vady. V takovém případě Prodávající vrátí Kupujícímu cenu za Zboží bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
  12. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Smlouvy, pokud:
    • Prodávající odmítne vadu odstranit,
    • se vada na témže Zboží projeví opakovaně,
    • je vada Zboží podstatným porušením Smlouvy,
    • nebo je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada Zboží nebude odstraněna v přiměřené době, nejméně však ve lhůtě 30 dnů ode dne oznámení vady Zboží Prodávajícímu.
  13. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou Zboží bez vady a vadného Zboží, které Kupující obdržel.
  14. Právo na odstoupení od Smlouvy Kupujícímu nenáleží v případě, je-li vada Zboží nevýznamná.
  15. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy podle odst. 6.12. Obchodních podmínek, Prodávající vrátí Kupujícímu cenu za Zboží bez zbytečného odkladu poté, co obdrží Zboží nebo co mu Kupující prokáže, že Zboží odeslal.
  16. K reklamaci zřejmých výrobních vad nebude převzato Zboží rozřezané či jinak znehodnocené.
  17. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vada na Zboží vznikla:
    • jednáním Kupujícího,
    • běžným používáním Zboží,
    • mechanickým poškozením Zboží,
    • používáním Zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí anebo chemickými a mechanickými vlivy prostředí, pro které je zboží prodávajícím nebo výrobcem určeno,
    • neodbornou montáží, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o Zboží,
    • nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
    • provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
    • úpravami Zboží provedenými Kupujícím (jako například nátěry, ohýbání, změna rozměrů a podobně), vznikla-li vada v důsledku těchto úprav,
    • poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.
  18. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží v případě, že je u Zboží rozdíl odstínu či struktury povrchu mezi jeho výrobními šaržemi. Každá vyrobená várka PVC či vinylových podlah může mít originální odstín či povrch. Odchylka může být někdy výrazná – zejména u různých šíří PVC. Na tyto odchylky se nevztahuje záruka, jelikož jsou v normě každého výrobce.
  19. Prodávající písemně vyrozumí Kupujícího o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení jejího odstranění a době jejího trvání. V případě zamítnutí reklamace bude Kupující vyrozuměn též o důvodech jejího zamítnutí.
  20. Nedohodne-li se Prodávající a Kupující se na delší lhůtě, je Prodávající povinen ve lhůtě do 30 dnů od obdržení reklamace reklamaci vyřídit a poskytnout Kupujícímu informaci o vyřízení reklamace na e-mailovou adresu Kupujícího. Po marném uplynutí lhůty, resp. prodloužené lhůty, může Kupující od Smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
  21. Kupujícímu nenáleží právo na úhradu nákladů, které mu vzniknou z nebo v souladu s uplatněním práva z vadného plnění.
  22. Pokud si Zboží Kupující nepřevezme v přiměřené době potom, co bude ze strany Prodávajícího vyrozuměn o možnosti Zboží po opravě převzít, má Prodávající nárok na poplatek za uskladnění, a to ve výši, která je na trhu obvyklá.
  23. Prodávající neodpovídá třetí osobě za vadu Zboží poté, co je Zboží Kupujícím třetí osobě prodáno. Třetí osoba není oprávněn vůči Prodávajícímu uplatnit právo z vadného plnění. Pokud tak učiní nemá dané prohlášení žádné právní následky.

Formulář k uplatnění reklamace – reklamační list, je ke stažení na Webových stránkách Prodávajícího a je též Prodávajícím zasílán na e-mailovou adresu Kupujícího uvedenou v Objednávce vždy při potvrzení přijetí Objednávky Prodávajícím.

VII. Odstoupení od Smlouvy uzavřené pomocí komunikace na dálku se spotřebitelem – fyzickou osobou

  1. Ustanovení tohoto článku VII. Obchodních podmínek se použije pouze na Kupujícího, který je spotřebitelem, tedy fyzickou osobou kupující Zboží mimo rámec své podnikatelské činnosti, a který současně uzavřel Smlouvu distančním způsobem (např. telefonicky, e-mailem, prostřednictvím platformy pro online sjednávání smluv aj.) anebo mimo obchodní prostory Prodávajícího ve smyslu ust. § 1820 Občanského zákoníku.
  2. Kupující je oprávněn od Smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě do 14 dnů ode dne převzetí Zboží Kupujícím. V této lhůtě je Kupující povinen odeslat odstoupení od Smlouvy Prodávajícímu. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od Smlouvy, postačuje prokazatelné odeslání odstoupení od Smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
  3. Odstoupí-li Kupující od Smlouvy, je Kupující povinen zaslat nebo předat Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy, Zboží, které Kupující od Prodávajícího již obdržel. Lhůta je zachována, pokud Kupující odešle Zboží před jejím uplynutím. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením Zboží. Zboží je Kupující povinen zaslat na vlastní náklady na adresu Vinylfloor s. r. o., Prostřední 810, 253 01 Hostivice, nebo předat Prodávajícímu na této adrese.
  4. Kupující je povinen od Smlouvy odstoupit jakýmkoliv prokazatelným způsobem, zejména zasláním vyplněného formuláře odstoupení od kupní smlouvy na e-mailovou adresu Prodávajícího info@vinylfloor.cz nebo dopisem na adresu Vinylfloor s. r. o., Sportovců 881, 253 01 Hostivice. Formulář Odstoupení od Smlouvy Kupující obdrží od Prodávajícího na jeho e-mailovou adresu spolu s potvrzením zadané Objednávky a tvoří též nedílnou součást těchto Obchodních podmínek.
  5. Kupující odpovídá Prodávajícímu za snížení hodnoty Zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto Zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se Kupující obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností Zboží.
  6. V případě, že byla mezi Kupujícím a Prodávajícím uzavřena Smlouva, jejímž předmětem je dodání několika kusů Zboží nebo dodání několika částí Zboží, začíná lhůta pro odstoupení od Smlouvy běžet až dnem dodání posledního kusu nebo části Zboží. V případě, že Kupující a Prodávající uzavřeli Smlouvu, jejíž předmětem je pravidelná a opakovaná dodávka Zboží, začíná lhůta pro odstoupení od Smlouvy běžet dnem dodání první dodávky Zboží.
  7. Pokud Kupující odstoupí od Smlouvy, je Prodávající povinen vrátit Kupujícímu veškeré peněžní prostředky, které Prodávající od Kupujícího na základě Smlouvy přijal, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Kupujícím zvoleného způsobu dodání, který je jiný, než jaký Prodávající nabízí jako nejlevnější způsob dodání). Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než Prodávající obdrží Zboží, nebo než Kupující prokáže, že Zboží odeslal zpět Prodávajícímu, podle toho, co nastane dříve. Pro vrácení peněžních prostředků použije Prodávající stejný platební prostředek, který Kupující použil pro provedení počáteční transakce, pokud Kupující neurčil výslovně jinak. V žádném případě tím Kupujícímu nevzniknou další náklady.
  8. Náleží-li Prodávajícímu náhrada za snížení hodnoty Zboží, bude tato započtena na pohledávku Kupujícího na vrácení přijatých peněžních prostředků Prodávajícím.
  9. V případě že Kupující odstoupí z důvodu, že Prodávající poruší uzavřenou Smlouvu, je Prodávající povinen uhradit Kupujícímu náklady spojené s navrácením Zboží Prodávajícímu, ovšem opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání Zboží, který byl Prodávajícím Kupujícím při dodání Zboží nabízen.
  10. Pokud Prodávající poskytl Kupujícímu spolu se Zbožím dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se Zbožím vrátit i poskytnutý dárek.
  11. Kupující bere na vědomí, že není oprávněn od Smlouvy, mimo jiné, odstoupit v případech uvedených níže, a to tehdy když:
    • Kupující neodešle Zboží zpět před uplynutím 14 dnů ode dne, kdy Prodávajícímu oznámil, že odstupuje od Smlouvy, nebo pokud v této lhůtě Prodávajícímu neprokáže, že Zboží odeslal na jeho adresu,
    • bylo Zboží vyrobeno nebo upraveno podle požadavků Kupujícího nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám,
    • bylo Zboží dodáno v uzavřeném obalu, a Kupujícím bylo po dodání z obalu vyňato a z hygienických důvodů je nelze vrátit,
    • Zboží podléhá rychlé zkáze,
    • Zboží bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným Zbožím,
    • Kupující je podnikatelem anebo právnickou osobou, který/která není spotřebitelem.
  12. Vyjma případů odstoupení od Smlouvy speciálně v těchto Obchodních podmínkách zakotvených má Prodávající právo odstoupit od Smlouvy v případě, že po potvrzení Objednávky zjistí věrohodným způsobem skutečnosti zakládající důvodné obavy o tom, že nabízené Zboží nesplňuje zákonné podmínky pro volný prodej na trhu nebo nesplňuje podmínky bezpečnosti, či Zboží, které má Prodávající k dispozici začne vykazovat závady a poruchy nezaviněné Prodávajícím, kdy Prodávající nebude schopen zajistit dodání Zboží v minimálně běžné kvalitě.
  13. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v důsledku opakovaného neposkytnutí součinnosti Kupujícího při doručování Zboží, kdy v tomto případě není dotčeno právo Prodávajícího na náhradu škody.
  14. Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy v důsledku zásahu vyšší moci, která mu nepřiměřeným způsobem ztíží, či dokonce znemožní řádné plnění Smlouvy.
  15. Prodávající je oprávněn od Smlouvy odstoupit také v případě, že je zjevné, že Kupující uvedl v Objednávce záměrně nesprávné informace.
  16. V případě, že Prodávající od Smlouvy odstoupí, je povinen vrátit Kupujícímu Celkovou cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Kupujícím.

VIII. Odstoupení od Smlouvy uzavřené s fyzickou osobou podnikající či právnickou osobou

  1. Ustanovení tohoto článku VIII. Obchodních podmínek se použije pouze na Kupujícího – podnikatele, tedy na fyzickou osobou kupující Zboží v rámci své podnikatelské činnosti či na právnickou osobu.
  2. Prodávající si vyhrazuje právo od Smlouvy odstoupit kdykoli, i bez udání důvodu.
  3. Kupující je oprávněn od Smlouvy odstoupit pouze v případech stanovených Občanským zákoníkem.

IX. Řešení sporů se spotřebiteli – fyzickou osobou

  1. Prodávající není ve vztahu ke Kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
  2. Vyřizování stížností Kupujících, kteří jsou spotřebiteli, zajišťuje Prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@vinylfloor.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašle Prodávající na elektronickou adresu Kupujícího.
  3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, IČ: 00020869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs.
  4. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS je možné využít při řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím, který je spotřebitelem, a to v případě, že Smlouva je uzavřena prostřednictvím elektronických prostředků on-line. K 20. červenci 2025 dojde k ukončení činnosti evropské platformy pro řešení sporů on-line; posledním dnem pro podání nových stížností na platformě pro řešení sporů on-line byl 20. březen 2025.

X. Řešení sporů s fyzickou osobou podnikající a právnickou osobou

  1. Veškeré spory vzniklé mezi Kupujícím a Prodávajícím na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně sporů o platnost Smlouvy budou s konečnou platností řešeny věcně příslušnými soudy České republiky, místně určenými podle sídla Prodávajícího.

XI. Závěrečná ustanovení

  1. Pokud smluvní vztah vzniklý na základě Smlouvy obsahuje mezinárodní prvek (tedy například bude Zboží zasíláno mimo území České republiky), bude se smluvní vztah vzniklý na základě Smlouvy nebo v souvislosti s ní vždy řádit právem České republiky. Pokud je však Kupující spotřebitelem, nejsou tímto ujednáním dotčena práva Kupujícího plynoucí mu z obecně závazných právních předpisů.
  2. Znění Obchodních podmínek může Prodávající jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Obchodních podmínek.
  3. Smlouva včetně Obchodních podmínek je archivována Prodávajícím v listinné anebo elektronické podobě, ale není Kupujícímu přístupná. Kupující obdrží jedno vyhotovení Smlouvy, popřípadě je mu Smlouva poskytnuta v elektronické podobě.

Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 16. 7. 2025.

Dokumenty ke stažení